ترفند و تکنیک سریع تر سئو شدن سایت

ترفند و تکنیک های سریع تر سئو شدن سایت

رازها و تکنیک های سئوی سایت چیست ؟

در این مقاله قصد داریم شما رو با روش و تکنیک هایی آشنا کنیم تا با اون بتونید سایت تون رو به سرعت و در کمترین زمان سئو کنید پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا بتونید این راه ها رو برای سایت خودتون اعمال کنید و نتیجه مطلوب بگیرید.

چطوری و چگونه سایت رو سئو کنیم ؟

اینکه از چه راه و روشی به سئوی سایت کمک کنیم تا بهترین نتیجه رو در رتبه بندی و جایگاه گوگل کسب کنیم در موارد پایین بهش اشاره کردیم.

با استفاده از این روش ها میتونید تا حد زیادی به سئوی سایت تون کمک کنید و خودتون مجری سئوی وب خودتون باشید.

چگونه سایت رو باید سئو seo کنیم ؟

البته که سئوی شدن سایت نیاز به صبر و تلاش فراوان دارد چون رقبا هم مثل مابه دنبال افزایش و بعضی دیگر دنبال حفظ جایگاه خود هستند.

به طور کلی برای کسب جایگاه در موتور جست و جو باید روش سئو کردن سریع سایت رو بدونیم تا بهترین عملکرد رو در گوگل کسب کنیم بریم برای معرفی این راه و روش ها:

عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی سئوی وب سایت

  • مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت شما
  • کیفیت محتوا و یونیک بودن آن برای رشد سایت
  • استفاده از عنوان های جذاب
  • پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی هدف
  • لینک سازی داخلی درست و اصولی
  • لینک سازی خارجی با کیفیت
  • نوشتن مطالب مورد نیاز کاربر
  • رفع ارورهای 404 
  • بروزرسانی مطالب قدیمی سایت
  • حذف صفحات زاید یا زامبی پیج
  • بهینه سازی تصاویر سایت
  • افزایش سرعت سایت
  • انتخاب هاست مناسب و با کیفیت
  • گذاشتن ویدئو و پادکست در سایت
  • ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن قالب

چرا گوگل سایت ها رو رتبه بندی میکنه ؟

اونجایی که رضایت کاربران برای گوگل از اهمیت بالایی برخورداره که همین هم باعث اعتبار این موتور جست وجوی قدرتمند و محبوب شده سایت ها رتبه بندی میکنه چون میخواد بهترین نتیجه رو برای کسانی که جست و جو میکنن نمایش بده که الحق هم همین طوره

چطور گوگل سایت ها رو رتبه بندی میکنه ؟

بنابراین سایت هایی که عملکرد و رضایت کاربران رو بیشتر کسب کنند به اصطلاح برای افراد مفید و موثر باشند جایگاه بهتری کسب میکنند البته فاکتورهای زیادی در رتبه گرفتن یک سایت تاثیر گذاره البته همیشه هم اینطور نیست که سایتی که سئوی بهتری داره رتبه بالاتری میگیره

برای مثال : سایتی از نظر سئو عالیه ولی برای کاربر مفید و کاربردی نیست یعنی نیاز کاربر رو برطرف نمیکنه خب گوگل این رو به خوبی متوجه میشه و رتبه این سایت رو کاهش میده و سایت هایی که رتبه پایین تر بودن ولی برای کاربر مفید بودن رو به جایگاه بالاتر میاره به همین علته که در اکثر سرچ هایی که میکنیم همون سه تا سایت اول ما رو به جواب و نتیجه میرسونه همین هم باعث اعتبار و آبرو برای گوگل شده.

مدت زمان ماندگاری افراد در وب سایت

یکی از مهم ترین رازهای گوگل برای رتبه بندی مدت زمان ماندگاری افراد است که همون تایم و زمانیست که کاربران در یک سایت سپری میکنند خبر از مفید بودن و سرگرم کننده بودن اون داره.

مدت زمان ماندگاری افراد در سایت و تاثیرش بر سئو

شما فرض کنید کاربری از طریق سرچ یا جست و جوی گوگل وارد یک وب سایت بشه ولی تایمی کوتاهی رو در اون سپری کنی و همین کاربر از این سایت خارج بشه و به وب دیگه سر بزنه و در اون مدت زمان زیادی بمونه این یعنی مورد دومی کاربر رو بیشتر جذب کرده و به مرور سایت دوم جای اولی رو میگیره گوگل یکی از راه هایی که میتونه بهترین نتیجه ها رو به کاربرها جست وجو کننده نمایش بده همین مدت زمان ماندگاری کاربران است.

پس شما هم اگر میخواهید جایگاه و رتبه خیلی خوبی کسب کنید سعی کنید افرادی که به وب سایت شما اومدن رو برای زمان طولانی نگه دارید روش هایی زیادی برای این طولانی شدن وجود دارد که میشه به گذاشتن ویدئو و پادکست اشاره کرد.

کیفیت محتوا برای رشد سایت

کیفیت محتوا برای رشد سایت خیلی اهمیت داره چون اصل و اساس یک وب سایت است محتوا و داده هاییست که برای کاربران فراهم میکنه که میتونه پست مقاله یا معرفی محصولات و حتی خدمات آموزشی باشه محتوا در گرفتن رتبه و جایگاه در موتور جست و جو حکم الماس رو داره و خودش یک تکنیک سئو محسوب میشه

تاثیر کیفیت محتوا بر رشد سئوی وب سایت

اگر کلی برای سایت تون زحمت بکشید ولی محتوای شما بی کیفیت و غیریونیک یا کپی شده باشد نه تنها که هیچ کمکی به شما برای رتبه گرفتن نمیکنه بلکه اعتماد گوگل رو از دامنه و سایت خودتون سلب کردید من بارها دیدم سایت هایی که در موارد دیگه سئو ضعیف عمل کردند ولی به خاطر محتوا یونیک و قوی که در سایت شون کار کردن رتبه خوبی گرفتن به طور کل در هرکاری کیفیت حرف اول رو میزنه

تاثیر عنوان جذاب در سئوی سایت

قطعا اولین چیزی که در موتور گوگل از سایت ها دیده میشه عنوان اون هستش هرچی عنوان جذاب تر و گیرا تر باشه احتمال کلیک کردن و وسوسه شدن مخاطب افزایش پیدا میکنه.

تاثیر عنوان جذاب خودش به سئوی سایت خیلی کمک میکنه و به مرور رتبه خیلی خوبی به دست میاره این ورودی ها خودش میتونه هر کدوم تبدیل به یک مشتری بشه و درآمد سایت رو افزایش بده یکی از عنوان های عجیبی که من به عینه دیدم این بود که کلیک کن تخفیف بگیر در ابتدا این سایت در صفحه دوم گوگل بود ولی بعد از مدت کوتاهی به رتبه 4 رسید

فقط بخاطر عنوان وسوسه کننده ای که برای این محتوا نوشته بود البته این عنوان نمیتونه جالب به نظر برسه ولی تاثیر خودش رو روی رتبه به خوبی نشون داد ولی شما میتونید با نوشتن عنوان سئو شده و درست که کلمات کلیدی های مورد نظرتون هم در اون گنجونده باشید تاثیرش رو به خوبی بعد از مدتی در ورودی هاتون حس میکنید.

یک عنوان درست و اصولی اینطوری میتونه باشه که ( خرید موبایل سامسونگ A51+ ضمانت 18 ماهه ) این عنوان تاثیرش رو روی خریدار به خوبی میزاره چون هم نیاز کاربر که موبایل سامسونگ A51 هستش رو برآورده کرده و هم در کنارش ضمانت و گارانتی کالا رو برای کاربر فراهم کرده و این خیال فرد خریدار رو آسوده و راحت میکنه.

پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی هدف

وقتی که کاربران برای پیدا کردن یک سایت کلمات کلیدی هدفمند و خاص رو سرچ میکنن این نوع افراد که با سرچ کلمه کلیدی خاص وارد یک سایت میشوند کاربران هدف هستن که دنبال نیاز خاص خودشون هسستن پس برای اینکه این کاربران به سایت شما وارد شوند باید از کلمات کلیدی هدفی که کاربران سرچ میکنن استفاده بشه.

پس باید توجه داشته باشید که هرچه شما هدفمندتر کلمات کلیدی تون رو انتخاب کنید زودتر و سریع تر سایت تون رشد میکنه و جایگاه مناسبی کسب میکنه و از همه مهم تر افراد و کاربران هدفمند وارد سایت شما میشن و احتمال تبدیل شدن شون به مشتری بسیار بالاست.

لینک سازی داخلی درست و اصولی

لینک سازی داخلی که بخش مهمی از سئو و بهینه سازی سایت محسوب میشه اگر درست و اصولی انجام نشه تاثیر چندانی به سئوی داخلی سایت شما نداره.

در لینک سازی داخلی حتما توجه کنید از صفحات مرتبط به هم دیگر لینک بدید تا تاثیر خودش رو به خوبی بزاره انکرتکست که در لینک داخلی استفاده میکنید هم حتما با صفحه ای که بهش لینک میدید مرتبط باشه.

در ضمن این نکته رو بخاطر داشته باشید برخی ها به جای استفاده از کلمات کلیدی در انکرتکست از کلمه های بی ربط استفاده میکنند مثلا به جای اینکه به صفحه خرید موبایل سامسونگ با انکرتکست سامسونگ لینک بدن با کلمه به این صفحه مراجعه کنید لینک میدن که این خودش یک اشتباه بزرگ در لینک داخلی میباشد.

تاثیر لینک سازی داخلی و خارجی بر سئوی سایت

لینک سازی خارجی با کیفیت

این بخش از بهینه سازی سایت که جزو سئوی خارجی محسوب میشه خیلی اهمیت داره گوگل به اینکه سایت شما از چه منابعی لینک دریافت کنه خیلی توجه میکنه.

اگر وب سایت شما در حوزه موزیک کار میکنه باید از سایت های مرتبط یعنی در دسته موزیک لینک دریافت کنه تا تاثیر خودش رو به خوبی روی سئوی سایت شما بزاره.

وب سایتی که از درباره دانلود آهنگ فعالیت داره ولی از سایت های غیرمرتبط با موزیک لینک دریافت کنه علاوه بر اینکه هیچ تاثیری نداری گاهی اوقات ممکنه روی سئوی این وب سایت تاثیر منفی هم داشته باشه.

نوشتن مطلب و محتوای مورد نیاز کاربر

خیلی از افراد به اشتباه مطالب و محتوای سایت شون رو به جای اینکه برای کاربر بنویسن برای سلیقه خودشون یا موتور جست و جو مینویسن که این یک اشتباه بزرگه.

نوشتن محتوای مورد نیاز کاربر

گوگل سلیقه و نیاز کاربرانی که سرچ میکنن براش اهمیت خیلی زیادی داره و سایت هایی رو به این افراد نمایش میده که طبق نیاز کاربر محتوا تولید کرده باشن.
حالا سایت هایی که محتوای مورد نیاز کاربر رو آماده کردن و به طور کامل و 100 درصد پوشش دادن قطعا شانس زیادی در کسب جایگاه خیلی خوب در رتبه بندی موتور گوگل دارند.
برای مثال: کاربری در گوگل سرچ میکنه فواید میوه سیب خب اینجا این موتور جست و جوگر سایت هایی رو برای این فرد به نمایش میزاره که محتوایی در این مورد در سایت خودش کار کرده باشه و توضیح کامل و مفیدی برای کاربران داشته باشه.

 آپدیت و بروزرسانی مطالب قدیمی سایت

از اونجایی که همه ما به دنبال مطالب و محتوای بروز و جدید هستیم گوگل هم عاشق وب سایت هاییست که از محتواهای تازه و بروز استفاده میکنن.
وقتی شما محتوایی روی سایت خودتون بارگزاری کردین و به حال خودش رها میکنیدش این خودش یک نکته منفی هم از نظر موتورهای جست وجو و هم از دید کاربران طلقی میشه و این باعث میشه اون مقاله قدیمی جای خودش رو به یک محتوای بروز و جدید بده.
وقتی که کاربران دنبال مطالب بروز هستن پس گوگل هم چون کاربران براش خیلی اهمیت دارن سایت هایی رو بهشون به نمایش میزاره که مقاله های خودشون رو آپدیت میکنن و این دسته از سایت ها در رتبه و جایگاه مناسب و خوبی قرار میگیرن.

حذف صفحات زاید یا زامبی پیج

حتما شما در سایت خود صفحاتی دارید که اضافه و زاید هستند مثل صفحات برچسب و تگها دسته بندی ها چون توضیحات و محتوای از خودشون ندارن به اصطلاح زامبی نامیده میشن و سئوی سایت شما رو به شدت آسیب میزنن.

حذف زامبی پیج ها zombie page و صفحات زاید

این صفحات نه تنها که به سئوی سایت شما کمک نمیکنه بلکه ضرر هم میزنه چون محتوای بسیار کمی از خودشون دارا هستن پس اعتبار خیلی کمی هم دارن و این به اعتبار کلی سایت شما ضربه میزنه.

این صفحات بی ارزش باید به مرور و کم کم حذف بشن و اونارو به صفحات مشابه ریدایرکت بدین تا از ارور 404 هم در امان بمونید دقت کنید حتما کم کم حذف کنید حذف یهویی که این همه پیج نمیتونه خوشایند باشه.

بهینه سازی تصاویر سایت

بهینه سازی تصاویر و عکس های سایت بخش های مختلفی داره که به دوبخش اصلی تقسیم میشه یکی از اونها میتونه حجم و کیفیت عکس ها باشه و دیگری استفاده از alt یا متن جایگزین عکس.

حجم تصاویر روی سرعت سایت که خودش یکی از فاکتور های سئو میباشد تاثیر میزاره اگر حجم عکسی زیاد باشه زمانی که سایت و صفحه ای بخواد باز بشه روی زمان بارگزاری اون تاثیرگذاره و اگر دیر لود بشه حوصله کاربر رو سر میبره.
ورد دیگه ای که به سئوی تصاویر سایت مربوط میشه استفاده از alt تصاویر است یعنی متن جایگزین برای زمانی که تصویر به هر دلیل لود نشه این متن به نمایش درمیاد.

افزایش سرعت وب سایت

یک از فاکتورهای مهمی که در سئو تاثیر خیلی زیادی داره بهینه کردن سرعت وب سایت است که شامل بخش های مختلفی میشود.

یکی از این بخش ها مربوط به قالب میشود اگر قالب شما پر از کدهای جاوا باشد باعث کند شدن بارگزاری وب شما  میشود css سی اس اس کد دیگریست که باعث کندی لود قالب میشود این کد ها در هر خط یک دستور نوشته میشود و برای بارگزاری هر خط زمانی باید صرف شود برای افزایش سرعت قالب باید کد های css و java فشرده شوند 

افزایش سرعت وب سایت

فشرده کردن کدهای قالب توسط افزونه ها انجام میشه ولی باید دقت کنید که تنظیمات اشتباه در فشرده سازی کدهای قالب میتونه قالب وب سایت رو به هم بریزه.

عامل بعدی که بر روی سرعت تاثیرگذار است حجم تصاویر داخل وب سایت است که باید با فرمت jpg و حجم مناسبی بارگزاری شود برای کاهش حجم میتونید به صورت آنلاین عکس ها رو فشرده کنید.

رفع ارورهای 404

این ارورها مربوط به صفحه هایی از سایت میباشد که قبلا وجود داشتند ولی الان به هر دلیلی دیگر وجود خارجی ندارند یا حذف شده اند. ارور 404 معروف ترین ارور پیش آمده برای سایت هاست که میتونه لطمات زیادی به سئوی وب شما بزنه.
رفع ارورهای 404 سایت
حالا این ارور 404 یا not found رو باید رفع کرد تا از نظر گوگل پوینت منفی دریافت نکنیم چون لینک صفحه در گوگل ثبت شده ولی وقتی کاربر از اون طریق وارد سایت میشه با ارور و خطا مواجه میشود.

برای رفع این خطا میتونید از ریدایرکت 301 استفاده کنید که این خودش با اصول و قاعده همراهه به این ترتیب که باید به مرتبط ترین صفحه یا نزدیک ترین به موضوع پیج حذف شده ریدایرکت بشه.

|
مجتبی قاسمی وب‌سایت

‫6 نظر

  • کیارش گفت:

    آیا با این روش ها میشه به صفحه اول گوگل رسید ؟؟؟

  • رضایی گفت:

    خیلی از این مقاله استفاده کردم سپاس گزارم

  • رضا گفت:

    بسیار کاربردی بود تشکر از شما

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *